Arkiv för dag: 4 juni, 2012

Träning vecka 22

Måndag: Styrka 20 minuter, fokus mage och rygg.

Tisdag: Intervaller. Uppvärmning 5 minuter. 10 x 1 minut (ca 75 % av max) med 30 sekunders vila emellan. Nedjogg 6 minuter. Sammanlagt 5,21 kilometer.

Onsdag: Löpning 7,13 kilometer, 39:06.

Torsdag: 

Fredag: Kort jogg 3,22 kilometer, 17:53.

Lördag: Asics Stockholm Marathon, 42,195 kilometer, 3:43:43.

Söndag:

Sammanlagt cirka 57 kilometers löpning. Träningsveckan som jag har laddat för sedan förra årets lopp är nu över. Konstig känsla, men snart är det dags att ladda om för nya utmaningar. Nästa vecka ska jag och John springa Parloppet i Hagaparken. Det var länge sedan jag tävlade på 5 kilometer, blir spännande att se vad mina ben har lust att springa i för tempo då.

Hej vad kul det är att springa!

Salladslängtan

Från onsdag morgon till fredag kväll förra veckan åt jag som en häst (alltså mängden inte gräs). Jag ville vara fulladdad inför lördagens lopp vilket till och med resulterade i att jag som verkligen älskar att äta till slut kände ”nej inte mer nu…!” Lördagskvällen och gårdagen gick mestadels åt till att fylla på lagren igen. Återhämtning. Men den här veckan kan jag dra ner på mängderna till det normala igen. Jag längtar efter mycket sallad och lätta saker! Om det bara blev lite varmare så skulle jag sätta mig på balkongen med en riktigt somrig sallad.

Det är gott att blanda babyspenat med plocksallad, fetaost, torrostade pinjenötter, honungsmelon, jordgubbar och en vinägrett på olivolja, balsamvinäger, salt och peppar. Servera till grillad eller ugnsbakad lax med någonting gott och kallt att dricka.

Mmm, sommar…!

 Scrolla till toppen