Arkiv för dag: 17 september, 2012

Återhämtning

Efter ett gäng supertusingar (100 m + 200 m + 300 m + 400 m x 5) har vi landat hemma för en sen middag/kvällsmål. På kvällen vill jag helst äta ganska lätt mat för att slippa gå till sängs proppmätt. Då passar en matig smoothie och en smörgås bra. I detta rosa fluff mixade jag frysta hallon, 1/2 banan, 30 gram vaniljproteinpulver från Holistic, lite kokosolja, en matsked naturellt jordnötssmör och havremjölk. På toppen ligger strösslade kokoschips, både för smakens och utseendets skull.

Från kartbilden i min Garmin. Vi sprang på löparbanan vid Karlberg och det blev allt några varv…

Tankar om planering

Den här veckan har jag mycket jobb som måste bli klart, vilket gör det extra viktigt att planera vad jag ska äta och när jag ska träna. Annars är det lätt att näringsintaget blir lidande, liksaå träningstillfällena. Innan jobbet i morse passade jag på att köpa bra mellanmål som räcker hela veckan. Turkisk yoghurt, naturella nötter och frukt, har ni hört den förut ;-)? Kvällens pass blir löpning med Runday. Det är bra att boka in en tid – då blir det ”svårare” jobba över och missa träningen. I morgon tänkte jag passa på att utnyttja Kungsholmen (där jag har mitt kontor) för en löptur på lunchen. Vi har dusch på kontoret, en förmån som står högt i kurs hos mig.

Hoppas att ni har börjat era veckor på bästa sätt! Nu tar jag en espresso och fortsätter att snickra texter.

Undrar om vi blir lika många som förra veckan på kvällens träning med Runday…?

 

 Scrolla till toppen