I dessa dagar går det att finna olika typer av kalendrar i var och varannan blogg. Många av de som jag läser har träningsrelaterade luckor (himla trevligt). Ni hittar några av kalendertipsen – och en hel del mer – i veckans bloggsvep.

Veckans bloggsvep (vecka 50)

Happy training

  • RundaySnöpuls: Nu när vi har så mycket snö måste vi passa på att använda den i vår träning – eller hur! Runday berättar varför det är effektivt att snöpulsa samt ger tips på bra passupplägg.

Pulsa i snö, Rundays vintertips!

  • Fitness och HälsaPirrande hatkärlek: Men ibland är det faktiskt skönt att krypa in på gymmet. Här delar Karin med sig av sina stegrande 2-minutersintervaller på bandet. Testa upplägget, men anpassa farten efter din förmåga. 
  • GymglamKul kombo med sidoplankan: Kombinera tre övningar och få grym träning för stora delar av (speciellt) överkroppen. Caroline visar hur. 
  • LanttolifeLanttolucka 15 – favoritsimpass: Jag är ingen simmare (men drömmer om att en dag börja med triathlon). När den dagen kommer, då ska jag använda Sofies favoritpass. 

 

Sofie gör mig sugen på att börja simma

  • FyscoachenLucka 16: Turkish getup: En övning, som visserligen kräver lite trixande innan tekniken sitter, men som är fantastiskt bra för hela kroppen. 

Några steg i Turkish getup-sekvensen

 

Rusta dig för kylan 
  • MarathonMia – Vinterlöpning del 1, del 2 och del 3: Tre inlägg om allt du behöver tänka på för att utomhusträningen ska bli så trevlig som möjligt i vinter. Jag gillar speciellt tipsen för att undvika ”rimfrost i rumpskägget” :-). 
Tankar om träning
  • Linas träningsbloggAtt klaga är som att…: Nej formen försvinner faktiskt inte bara för att en förkylning sätter stopp för träningen några dagar. Precis som Lina skriver kan faktiskt en extra vilodag vara precis vad kroppen behöver. 
Godis
  • Jfine CuisineStrawberry lucuma cacao, yumminess: Avslutar veckans svep med en härlig ”efter-tränings-drink”. Fröjd för ögat och med all sannolikhet även för magen!

Mmm – det bjuds på godis inne hos Jfine Cuisine