Arkiv för dag: 3 september, 2013

Morgonträning: Så gör jag

Jag är morgonmänniska och pusslar gärna in träningen innan jobbet. Transportlöpning är ett exempel. Då ser jag till att äta ett stadigt kvällsmål (speciellt om jag har planerat ett lite tuffare pass), lägga fram kläderna i förväg och att lämna datorn på jobbet. Min lätta och smidiga ryggsäck sitter bra på ryggen och rymmer mer än vad man tror. Så här såg min morgon ut:

6.00 Klockan ringer. Uppstigning, på med löpkläderna och ner med det sista i ryggsäcken. Äter en halv banan (kvar från gårdagen) och en riskaka med cream cheese. Vill ha något lätt i magen – och lite energi för att kicka i gång hjärnan.

6.25 Lämnar lägenheten. Värmer upp joggandes bort med Solnavägen och Karolinska. Efter 10 minuter är GPS:en laddad med 5 x 1 000 meter, vilar 60 sekunder mellan varje intervall. Benen känns tunga i början men triggas av att hela tiden komma lite närmare slutdestinationen. Tempot ligger runt maxfart på milen, ansträngande men kontrollerat. Varvar ned med jogg och stretch, tar trapporna upp till kontoret.

7.05 Dusch och ombyte. Kollar mejlen, fixar bland lite papper, tänker igenom dagens aktiviteter.

7.45 Till frukostmöte. Nytränad och nöjd – så här gillar jag att starta mina dagar.

Jenny morgonlöpningUppvärmning klar – dags för intervaller mot kontoret

 Scrolla till toppen