Arkiv för dag: 7 oktober, 2013

Tabata-måndag

Känner du för en riktig genomkörare?
Testa upplägget som Linn och Elisabet körde med oss i kväll:

– Höga knän på stället
– Pushups
– Benböj med hopp
– Plankan (till exempel dynamisk eller med benlyft växelvis höger/vänster) 
– Skridskohopp åt sidan
– Snabba löpintervaller

Gör varje övning 8 x 20 sek (med 10 sek vila mellan intervallerna). När första övningen är klar, gå direkt till nästa och så vidare.
Efter 24 minuter är kroppen härligt darrig och genomtränad. Just the way we like it ;-).

Runday MondayRörlighetsövningar innan passet

Runday Monday 2

I kväll följde syster yster med till träningen, RundayMonday-premiär!

En helg i oktober

– Fredagsmiddag hos Lisa som lagade smarrig mat till mig och de andra Runday-tränarna.
– Backintervaller på lördagsmorgonen.
– Tjurruset-supportande ute i Botkyrka.
– Datenight! Middag och Diana på bio.
– Överraskad med namnsdagspresent av min fina sambo. Ser fram emot massage på Sturebadet Haga!
– En sväng till Chokladfestivalen på Stockholmsmässan (mmm, choklad).
– Skön och höstig söndagslöptur.
– Middagsbjudning för min pappa och syster.

Lägg till x antal timmars skrivjobb och du har min helg. Inser att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden, men tänker att jag rycker upp mig den här veckan. Måndag och nya tag, eller hur! Om någon har ett tema eller fråga ni vill att jag skriver om, säg gärna till.

Backintervaller

Tio gånger upp för en lång och seg backe, tog runt 1.10 min till toppen. Kort men effektivt pass!

 

 Scrolla till toppen